Kjøp på nett – Hent i butikk
- Velg «Hent i butikk» under leveringsmetode i kassen.
- Du mottar en SMS når varen er funnet frem og klargjort for henting.
- Husk å ta med ordrebekreftelsen.
- I forbindelse med Corona, har du også muligheten til å få varen utlevert på parkeringsplassen ved å ringe oss på 67904700 ved ankomst.
Norgespakken (hele landet) – varer opp til 35 kilo
- Norgespakken sendes med Posten og hentes på nærmeste butikk/postkontor.
- Forutsetter mål innafor 120x60x60cm
- Opptil 10 kg: 150,-
- 10 – 25 kg: 300,-
- 25 – 35 kg: 400,-
- Tillegg på kr. 150,- om varen er lengre enn 120cm, og innafor gjeldene mål for Norgespakken.
Fraktpriser Hjemkjøring -STANDARD
- 0001 – 1299 Kroner 790,-
- 1300 – 1499 Kroner 990,-
- 1500 – 1599 Kroner 1190,-
- 1600 – 1899 Kroner 1490,-
- 1900 – 1999 Kroner 990,-
- 2000 – 2099 Kroner 590,-
- 2100 – 2199 Kroner 790,-
- 2200 – 2399 Kroner 1090,-
- 2400 – 2699 Kroner 1490,-
- 2700 – 2799 Kroner 890,-
- 2800 – 3999 Kroner 1490,-
- 4000 – 7999 Kroner 1490,-
- 8000 – 9999 *pris på forespørsel
Varene leveres da til første hinder. Det kan være fortauskant, tomtegrense, trappeoppgang, bom eller fergeleie – altså der hvor bilen kan stoppe, nærmest mulig kundens bolig.
Fraktpriser Hjemlevering -DØR (1 mann på bilen)
- Sjåfør er da behjelpelig med å bære varene til din inngangsdør, eksempelvis opp i 3. etasje i blokk. Kunden må da stille opp som bærehjelp om det trengs.
- Standard pris + tillegg for hjelp med innbæring, kroner 300,-
- Gjelder kun postnummer 0001 – 1599 og 1900 – 2199
Fraktpriser Hjemlevering – DØR (2 mann på bilen)
- Sjåfør + hjelpemann bærer varene til din inngangsdør, eksempelvis opp i 3. etasje i blokk.
- Standard pris + tillegg for hjelp med innbæring, kroner 700,-
Tillegg for volumvarer
- Sofaer og møbler med større volum har et generelt frakttillegg på kroner 900,-
- Volumvarer til postnummer 8000 – 9999, sendes på forespørsel ordre@dinemobler.no eller telefon 67904700
Mottak av varene
- Sjekk om varene og emballasje ser hele og uskadet ut.
- Ved synlige skader på emballasje eller produkt, skal dette påføres fraktbrev og dokumenteres (gjerne med bilder)
- Du kan nekte å motta en vare med synlige skader ved ikke signere.
Retur av emballasje
- Varene pakkes ut av kunden og sjåfør tar med emballasje i retur.
- Tillegg for retur av emballasje, kroner 200,-
- Gjelder kun postnummer 0001 – 1599 og 1900 – 2199
Retur av gamle møbler
- Gamle møbler kan tas i retur og kastes (tilsvarende varer som blir levert)
- Tillegg for retur av gamle møbler, kroner 1000,-
- Gjelder kun postnummer 0001 – 1599 og 1900 – 2199
Montering av møbler
- De fleste møblene vi leverer kommer ferdig eller delvis montert.
- Om man ønsker hjelp med montering/plassering av møbler, må dette avtales på forhånd.
Generelt
- Fraktprisene beregnes normalt ut fra postnummer, vekt og volum.
- Vi samarbeider med ulike transportører og leverer til hele fastlands Norge.
- Visse transportører i visse områder leverer kun til fortau. Dette vi komme frem når du velger fraktalternativ i kassen.
- Det forutsettes at heis er tilgjengelig ved levering i høyere etasjer. Kunden er selv ansvarlig for å undersøke og sikre på forhånd at varene går inn gjennom dører, heiser, trappeoppganger, etc.
- Sjåføren kan ikke lastes for skade som oppstår på kundens eiendom, med mindre saken skyldes uaktsomhet fra sjåførens side.
- Transportøren eller butikken tar normalt kontakt og avtaler tid for levering.
- Husk å informere om portkoder, etasje, eller annen relevant info.
- Din ordre må være betalt i sin helhet før levering.
Angrefrist
- Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Bedrifter, lag, foreninger, og offentlige har andre bestemmelser. Angreretten varer i 14 dager fra kjøper, eller kjøpers representant mottok varen. Varen må returneres senest 14 dager etter at kjøper har bestemt seg for å angre. Returkostnadene bæres av kjøper. For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen fremstå som ny* (uåpnet)! Selger henviser ellers til angrerettloven. Fullstendig informasjon om angrerett finner du på Lovdata sine hjemmesider: Angrerettloven
* NB! I lys av situasjonen med coronavirus og fare for smitte må produkter som returneres være uåpnet, ubrukt og uten brutt forsegling, for å bli godtatt ved retur og angrerett.
Retur av varer
- Fyll ut angreskjema (du finner det her) og send det på e-post: ordre@dinemobler.no
- Dersom du ønsker å få tilsendt fraktseddel, ta kontakt med ordre@dinemobler.no så hjelper vi deg.
- Betalte du for frakt da du kjøpte en vare hos oss, får du selvsagt dette refundert sammen med summen for varen du kjøpte. Eventuelle kostnader for å returnere varen til oss, dekker vi dessverre ikke.